ΝΕΑ / ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Our Blog

Θέμα Πανελλαδικών Γ 2018

Image

Την Παρασκευή 29 Ιουλίου 2018 το Υπουργείο Παιδείας εξέδωσε τις βαθμολογίες των υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων καθώς και τα στατιστικά στοιχεία που πάντοτε τις συνοδεύουν.

Το πρώτο συμπέρασμα που κάποιος αβίαστα εξάγει μελετώντας τα στοιχεία είναι η «πανωλεθρία» στα Μαθηματικά τόσο στον Προσανατολισμό Θετικών Σπουδών (56,21% κάτω από τη βάση, έναντι 56,26% πέρυσι) όσο και στον Προσανατολισμό Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής (83,17% κάτω από τη βάση, έναντι 83,45% πέρυσι). Δηλαδή τις δύο τελευταίες χρονιές το 56% των υποψηφίων για τα Πολυτεχνεία και το 83% των υποψηφίων για τις Οικονομικές Σχολές της Ελλάδας γράφουν κάτω από τη βάση στο μάθημα με την πιο μεγάλη βαρύτητα, τα Μαθηματικά!

Πολύ μελάνι έχει χυθεί από γνώστες και μη προς ερμηνεία του απογοητευτικού αυτού φαινομένου. Η εξήγηση, όμως, είναι κατά τη γνώμη του γράφοντος απλή αλλά ταυτόχρονα πολύ δυσάρεστη για το σύνολο των συμμετεχόντων στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας: τα δύο τελευταία χρόνια στο μάθημα των Μαθηματικών δε ζητήθηκε από τους μαθητές κάτι εξωπραγματικό ˙ απλώς ζητήθηκαν γνώσεις των προηγουμένων τάξεων του Λυκείου! Πέρυσι, στο Γ θέμα ζητήθηκε καλή γνώση στοιχειωδών εννοιών της Τριγωνομετρίας και των Μαθηματικών Προσανατολισμού (εφαπτόμενες ευθείες) της Β’ Λυκείου. Φέτος – κι αυτό είναι το πολύ εντυπωσιακό που αποδεικνύει αυτή η παρέμβαση μέσω της λύσης που ακολουθεί – το Γ θέμα λυνόταν εξ’ ολοκλήρου με γνώσεις της Άλγεβρας της Α’ Λυκείου και συγκεκριμένα των τριωνύμων. Και η Τριγωνομετρία και οι (εφαπτόμενες) ευθείες και τα τριώνυμα αποτελούν βασικότατα κομμάτια της ύλης των προηγουμένων τάξεων, που κανείς που αποφοιτά από αυτές δε δικαιολογείται να μην τα κατέχει. Βεβαίως, για να τα έχει κάνει κτήμα του πρέπει να τα έχει πρωτίστως διδαχθεί αναλυτικά και σε βάθος!

Δε θα επιμείνουμε σε περαιτέρω ανάλυση μιας και οι δύο προηγηθείσες φράσεις συνοψίζουν ταυτόχρονα αιτίες και τρόπο αντιμετώπισης των χαμηλών επιδόσεων σ’ αυτό το τόσο βασικό μάθημα. Θα παραθέσουμε απλώς τη λύση του φετινού Γ’ θέματος, με την ευχή όλοι οι εμπλεκόμενοι σ’ αυτό που ονομάζουμε Ελληνικό Σύστημα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση να δώσουν επιτέλους τη σημασία που πρέπει σε όλο το Λύκειο και όχι μόνο στην Τρίτη του τάξη – αν θέλουμε να δούμε καλύτερα αποτελέσματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και όχι πανωλεθρίες είτε εντός είτε εκτός εισαγωγικών..

 

Κων/νος Σπυρόπουλος
Μαθηματικός

logo
 
© 2018 ΜΑΘΗΣΗ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ
by Centiva Software Solutions
Εγγραφείτε στο newsletter μας για να είστε ενήμεροι
για όλα τα νέα μας